Jumat, 16 Desember 2011

(˙˙°●.♥ Tolong beritahu Si dia ♥.●°˙˙)

♥ ♥ ♥
Tolong beritahu si dia,ada pesanan buatnya
Tolong beritahu si dia,
Cinta Agung adalah cintaNya
Tolong beritahu si dia,
Cinta manusia bakal membuatnya alpa

♥ ♥ ♥
Tolong nasehati si dia,
Jgn menyintaiku lbh dr dia menyintai Yang Maha Kuasa
Tolong nasehati si dia,
Jgn mengingatku lbh dr dia mengingati Yang Maha Kuasa
Tolong nasehati si dia,
Jgn mendoakanku lbh dr dia mendoakan ibu bapanya

♥ ♥ ♥
Tolong Katakan pd si dia,
Dahulukan Allah,krn disitu ada syurga
Tolong katakan Pd si dia,
Dahulukan ibu bapanya,krn ditelapak itu ada syurganya

♥ ♥ ♥
Tolong ingatkan si dia,
Aku terpikat krn imanya bkn rupa
Tolong ingatkan si dia,
Aku lbh cinta kan Zuhudnya bkn harta
Tolong ingatkan si dia,
Aku kasihinya krn santunya

♥ ♥ ♥
Tolong tegur si dia,
Bila dia mulai mengagungkan cinta manusia
Tolong tegur si dia,
Bila dia tenggelam dlm angan anganya
Tolong tegur si dia
Andai nafsu mengawal fikiranya

♥ ♥ ♥
Tolong sadarkan si dia,
Aku milik Yang Maha Esa
Tolong sadarkan si dia,
Aku msh milik keluarga
Tolong sadarkan si dia,
Tanggung jawab nya besar kpd keluarganya

♥ ♥ ♥
Tolong sabarkan si dia,
usah ucap cinta di kala cita cita blm terlaksana
Tolong sabarkan si dia,
Andai diri ini enggan dirapati krn menjaga batasan cinta
Tolong sabarkan si dia,
Bila jarak menjadi penyebab bertambah rindunya

♥ ♥ ♥
Tolong pesan padanya,
Aku tdk mau menjadi fitnah besar kpd nya
Tolong pesan padanya,
Aku tak mau menjadi puncak kegagalanya
Tolong pesan padanya,
Aku membiarkan Yang Esa menjaga dirinya

♥ ♥ ♥
Tolong kabarkan pd si dia
Aku tak mau meletakkan dia
Tolong kabarkan pd si dia,
Aku mau dia berjaya dlm impian dan cita citanya
Tolong kabarkan pd si dia,
Jadilah penyokong dlm kejayaanku

♥ ♥ ♥
Tolong sampaikan pd si dia,
Aku mendambakan cinta suci yg terjaga
Tolong sampaikan pd si dia,
Cinta krn Allah tdk ternilai harganya
Tolong sampaikan pd si dia,
Hubungan ini terjaga selagi dia menjaga hubungan dgn Yang Maha Kuasa..
-- Tolong sampaikan pd si dia ,krn aku tdk mampu memberitahukannya sendiri

♥ Hany Engkau Ya Allah yg mengetahui siapa si dia..
Moga pesananku sampai padanya,walau aku sendiri tdk mengetahui siapa dan dimana si dia..

♥ Moga dia seekor lebah yg senantiasa memuji keagungan Yang Maha Kuasa,
Memasuki taman larangan dgn sopan santunya dan bertemu mawar berduri yg terjaga oleh tuanya..
-- Simpanlah pesananku ini sehingga engkau bertemu diriku suatu hari nanti..

Angin...,
Jika kau berhembus lembut melaluinya
Katakan padanya,,
Aku teman dia selamanya

♥ Air...,
Jika kau mengalir di sisinya
Beritahulah padanya,,
Aku memohon maaf atas segalanya

♥ Burung....,
Jika kau terbang melintasinya
Sampaikan kataku ini padanya-->
(˙˙°●.♥ (˙˙°●.♥ (˙˙°●.♥
-- Kita dipertemukan atas kisah persaudaraan,.
-- Kita dipisahkan krn batas seharian,.
Namun ukhuwah kita subur berpanjangan,
Malah dirimu tak pernah kutinggalkan meski kita jarang bersua

.. Tapi doa yg kupanjatkan untukmu senantiasa terangkai dlm satu bunga yg harumnya tersebar untuk insan bernama TEMAN

♥ S'moga dirimu mekar dlm bimbingan cinta Illahi..♥

Tidak ada komentar:

Posting Komentar